Position title
Projektledare med kommersiellt ansvar
Description

Projektavdelningen ansvarar bland annat för:

  • Koordinera säljinsatser från tilldelad förfrågan till offert och signerat kontrakt
  • Kommersiellt ansvarig för projektet
  • Projektledning från kontrakt till utförd leverans och överlämning
  • Projektering, kalkylering, byggnation, besiktningar, överlämning
  • Sätta och följa upp budgetar inom projekten
  • Projekt med stålkonstruktioner… lägg till det som behövs

Arbetsuppgifter / Din roll

I rollen som projektledare kommer du främst ansvara för att projektera anläggningar i Sverige i mälardalsområdet. Du kommer även ha en stor roll inom att organisera och leda projekt i utförande fasen, utföra arbetsberedningar samt bemanna projekten tillsammans med installationsledare. Du planerar inköp och logistik i projekten samt deltar i offert- och kalkylarbete. Du kommer även att ansvara för att hantera det entreprenadkontraktet i relation till din kund med alla delar som det innebär.

Lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Responsibilities

Som projektledare är du ansvarig för bl.a.:

  • Planera och följa upp tidplaner, bemanning och ekonomi i projekten
  • Göra arbetsberedningar och riskanalyser
  • Organisera och leda byggprojekt tillsammans med bygg- och installationsteam
  • Delta i framtagning och, utförande/uppföljning av projektering i projektets olika skeden
  • Delta i och koordinera offert- och kalkylarbete
  • Planering av inköp & logistik
  • Kontakt med beställare och underentreprenörer
Qualifications

Bakgrund / Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av eller vill utvecklas mot projektledning.

Vi letar efter dig som vill ta steget vidare från projektör och som är intresserad av projektledning.

Intresserad av utveckla din kommersiella roll

Du tycker om att arbeta i team med nära och snabba beslut, är nyfiken på att leda ditt eget eller andras arbete. Du är strukturerad och prestigelös med ett tekniskt intresse, i kombination med en kommersiell och utåtriktad personlighet. Du vill lära dig nya saker och utvecklas i din roll.

Du har:

  • Byggteknisk utbildning eller lång erfarenhet
  • Flerårig CAD-erfarenhet inom bygg- eller anläggning
  • Goda kunskaper inom Excel
  • God formuleringsförmåga i tal och skrift för både svenska och engelska
  • B-körkort

Meriterande om du:

  • Har kunskaper i Tekla
  • Har erfarenhet av säljarbete, förhandling och kundkontakt
  • Har stor erfarenhet av entreprenadjuridik från leverantörssidan
  • I dina tidigare roller ansågs vara i framkant vid användning av olika mjukvaror
Job Benefits

Vi erbjuder

Smederna är mitt i en stor förändring och därefter på väg in i en expansiv fas där tempot är högt, vi har mycket hög kompetens inhouse och hos oss får du tidigt möjligheten ta mycket ansvar och snabbt växa det ansvaret i takt med att Smederna växer. Som medlem i vårt team är du med i projektens hela resa, från förfrågan via projektering till installation, slutbesiktning samt överlämning.

Tycker du att ovanstående passar in på dig som person och vill du vara med och forma framtiden i Smederna? Då ser vi fram emot din ansökan.

Contacts

Ilpo Axenhus - VD

ilpo@smederna.se

0726014203

Elisa Pitra - HR

Elisa@smederna.se

0726014202

Håkan Sandberg - Entreprenadchef

hakan@smederna.se

0703790203

Employment Type
Full-time, Temporary
Beginning of employment
Omgående
Duration of employment
Tillsvidare
Job Location
Skyttbrinksvägen 12, Tumba, Stockholms län, 14739, Sverige
Date posted
17 oktober, 2024
PDF Export
Close modal window

Thank you for submitting your application. We will contact you shortly!