HR-, lön- och administrativt ansvarig inom byggindustrin

5 januari, 2021

Vill du vara med och driva samt utveckla Smedernas HR-, lön- och administrativa tjänst och därigenom bidra till en än mer eftertraktad och attraktiv arbetsplats?

Är du redo att ta nästa steg i karriären till en bred och omväxlade roll med mycket ansvar på ett personligt företag inom byggindustrin? Då kanske detta är tjänsten för dig!

 

Bakgrund

Smederna är idag drygt 100 anställda och 2019 omsatte vi strax under 200 miljoner kronor. Varje månad passerar minst 300 ton stål genom våra lokaler i Tumba, vilket gör oss till Mälardalens största smidesföretag. Med produktion dygnet runt, specialutbildad personal, CNC styrda maskiner, egen Tekla-avdelning och utbildad montagepersonal är vi pionjärer i branschen.

Smederna Sverige AB ägs av Storskogen som förvärvar och driver en diversifierad grupp lönsamma bolag med stark marknadsställning och omsätter runt 9mdr SEK.

Läs mer om Smederna på: www.smederna.se

 

Rollbeskrivning

Rollen innebär inledningsvis att man kommer vara delaktig i implementeringen av ett nytt lönesystem (Hogia Lön+) och senare även nytt tidredovisningssystem. Personen kommer sedan att vara löneansvarig för ca 100 anställda. Det är meriterande om du har arbetat med Hogia Lön+ innan och också positivt om du har tidigare erfarenhet av kollektivavtal.

Du kommer även att vara delaktig i HR och delvis fungera som stöd till chefer men även vara ansvarig för uppdateringar av personallistor, anställningsavtal och personalhandbok. Tidigare HR erfarenheter är därför meriterande för tjänsten.

Övriga ansvarsområden omfattar också, men är inte begränsade till:

–          All löneadministration, semesterberäkningar, underlag inför lönerevision, statistik, pensioner m.m.

–          Upprätta personallistor, anställningsavtal och löneunderlag

–       Uppdatering av GDPR policy

–          Delaktig i frågor rörande personalhälsa

–          Samordna/planera utbildningar, konferenser, julbord, hotell och resor.

–          Upprätta och uppdatera personalhandbok

–          Delaktig i miljöarbetet

–          Kontaktansvarig med städbolag, lokaler såsom matsal mm, inköp

–          Administrativt ekonomiskt arbete såsom konteringar och kvittohantering

  

Din profil

Du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vill ta nästa steg i karriären. I den här rollen ser vi en person med god social kompetens som är kommunikativ och lösningsorienterad. Du är en driftig person som är van att självständigt driva processer framåt och som själv kan prioritera dina arbetsuppgifter. Det finns goda möjligheter att utveckla rollen beroende på kompetens och på sikt även få personalansvar. Smederna är ett familjärt företag med en platt struktur där alla i personalen, oavsett arbetsuppgift, tar stort eget ansvar och där du förväntas göra detsamma. Vi har olika förmåner för alla anställda så som träning men också ett generöst bonussystem.

 

Ansökan

Tjänsten innebär heltid och vi söker dig som helst kan starta omgående, eller enligt överenskommelse.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

I och med din ansökan ger du också ditt samtycke till behandling av personuppgifter, ett samtycke som kan återkallas av er när ni så anser lämpligt. Läs mer om vår GDPR-policy på www.smederna.se

Kontaktperson i denna rekrytering är Pontus Cederberg pontus.cederberg@smederna.se. Skriv HR2101 i meddelanderaden vid kontakt.

I denna rekrytering har vi har gjort våra val av kanaler och samarbetspartners varför vi, vänligen men bestämt, undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.